söndag 6 maj 2012

Vår i Rosverkstans trädgård!


Jag räknade mina rosor häromdan och upptäckte att jag nu har 27 sorter.  Nu har jag klippt, jorförbättrat med kogödsel och blåkorn och väntar med spänning på den ljuva sommartid! I helgen har vi satt Stanwell Perpetual, Maxima och en Honungsros. Gubben har grävt alla gropar och återfått sitt trädgårdsintresse med råge, verkar det som :)

 Jag har en lite lugnare tid med företaget just nu mellan mässorna, så det finns tid att gräva, dela och fixa i rabatterna.  Några vårplanteringar har det också blivit. Gamla trälådor med juteväv är min favorit!
       Den stora Prinsesskronan har blivit ett blomstöd. Jättefint att tända marschaller i!


I maj har jag öppet i trädgården enligt överenskommelse på telefon. 063-6415530. I juni öppnar jag på fredagar 10-12 och 14-16.  Här finns möjlighet att handla för den som vill. 200 meter från mig finns även Lövparkens trädgård med visningsträdgård, butik och kafé.
En trädgårdsresa till Fagersta i sommar kanske vore nåt?

Kram

3 kommentarer:

  1. så jättefint du gjort..lär nog ta en resa på en mil i sommar;) ha det gott
    Gabriella

    SvaraRadera
  2. Jag ska föreslå vår trädgårdsförening en resa nästa säsong... i år är programmet spikat redan! Men jag kikar nog in när jag far förbi nån gång!

    Måndagskram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Det ska bsolut planeras in en liten resa ditåt! Ska prata ihop mig med mitt lilla gäng:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera