fredag 24 februari 2012

Snart får man väl tjuvstarta våren lite...



Det sägs att det ska bli upp mot 8 grader varmt här idag vilket innebär att snart är det inte långt kvar till vårens första penséer. Det här är bilder från 2011.



Jag älskar de lila småblommiga sorterna
och att klä om en gammal tvättkorg i plast med juteväv är en höjdare!

                   

                          Kanske har ni som bor i södra Sverige redan satt ut er första pensé?




Riktigt snart har jag en nyhet att presentera från Rosverkstan! Det är något jag tror att jag ska sätta min första pensé i 2012!
Hoppas på en helg med mycket vårsol!
Kram 

4 kommentarer:

  1. Inga penséer hos mig ännu, men snart snart.
    Ha en härlig helg, kram Malena

    SvaraRadera
  2. Nä du några penseeor har inte kommit i jorden än... Men snart så brukar nog inte på plats förrän om 3-4 veckor. Däremot har mina knölar till änglatrumpeterna kommit i jorden idag. Har krukorna stående i uterummet i väntan på mer vårsol.

    SvaraRadera
  3. Jutesäckar kan nog förvandla det mesta till fint:) Ser så vårligt ut hos dig ....så jag måste nog ta tag i min ente och trapp imogon;)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Jättefint med juteväven! Och så vårigt med penseerna - här i Linköping är det allt för kallt för små penseer. Får nog vänta nån vecka till...

    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera