söndag 1 januari 2012

Sommaren 2011 i Rosverkstans trädgård

Ville visa några bilder från i somras. Nu går det mot ljusare tider och idag har ett nytt år börjat 2012!

 Det enkla är kanske ändå det allra vackraste? En vildros i min trädgård som jag inte vet namnet på.



Trädgårdsiris är en av mina absoluta favoriter! Det fanns några plantor när vi flyttade in och sedan dess har jag delat och delat så nu finns de nästan överallt. Blommar inte så länge men de långa smala bladen är så vackra och skapar lite höjd i rabatterna även efter blomningen.


Mina lavendel som jag hade runt mitt rostorn och som omringade klätterrosen New dawn lyckades jag ta livet av då jag klippte ned dem alltför tidigt. Så kan det gå när man är ivrig på våren...
Jag flyttade dit några nävor i en lilablå färg som  fick fungera som ersättare.

 Vår upphöjda odlingsbädd runt verandan blev efter mycket slit klar och jag är så glad åt resultatet.




Här är rabatterna som vätter mot norr. När vi flyttade in här var här en parkeringslats och en nerfart för bilen till källaren. Jag har valt att sätta växter som funkia och gräs tätt och har flera olika sorters marktäckare för att slippa ogräset som jag inte ägnade många timmar åt förra sommaren.  Smultron växter på ena sidan av gången vilket uppsattas av barnen,  
men som jag får rycka upp lite då och då så att de inte ska ta över allt.

Hoppas på att 2012 blir ett bra år för er alla!
Kram


6 kommentarer:

  1. Fina bilder! God fortsättning. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder...nu börjar det klia i dom "gröna" fingrarna....=)

    Gott Nytt 2012 !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Så fint du har det på sommaren!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh vilka otroligt vackra bilder. Längtar faktiskt lite till sommaren nu...

    Önskar dig en härlig kväll

    SvaraRadera
  5. Ser fram emot att se vad du kommer göra för fint 2012 :)

    SvaraRadera
  6. Har fått en fjäril här hemma- känns ju lite konstigt efter att just ha sagt god fortsättning;) Kram Johanna

    SvaraRadera