söndag 15 januari 2012

Rostorn i trä !

Rosverkstan tillverkar tre modeller. Färgerna vi valt är alla  hämtade från äldre tiders byggnadstradition i Sverige.
 Rostornen tillverkas på ett litet snickeri i Norberg.


Tycker att rostorn Prinsessa i engelskt röd är väldigt fin mot den gamla husfasaden i grågrönt på Liseberg.

 I Rosverkstans webbutik finns alla modellerna Prinsessa, Riddare och Prins!



Vårt hus är varmt vitt med engelskt röd ytterdörr. Då är rostornen i rött väldigt fina medan det ljusgråa inte passar alls enligt min smak.


Både det svarta och ljusgråa rostornet passar i modernare miljöer. Om man inte är så romantiskt lagt så kanske en träkula på toppen är att föredra framför kronan. Min bror bor i ett vitt funkishus och den svarta Riddaren med kula på toppen är så fin i hans trädgård.

Min granne har köpt ett ljusgrått rostorn till sitt blåa trähus.
Det blev jättefint med en röd klätterros till.

Min andra bror och hans fru har en prinsessa som de valt att måla i en vacker gröngrå nyans. Den är så fin till deras ljusgula sekelskifteshus. Vill man så får man beställa omålade rostorn.


Ha en skön vecka!
Kram

4 kommentarer:

  1. Så vackra dom är i olika färger och olika miljöer! Har en ny trädgård...undrar var jag skulle ha en och vilken färg...? Kanske skulle vi bestämma vilken färg huset ska få i sommar först:)
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Sååå snygga, men de är snygga tomma osså...utan slingrande blommor i. Men men....den skulle passa hos mig...med en slingrande Clematis i:)//Helen

    SvaraRadera
  3. Hej Anna...
    Jag har säkert sagt det förut, men jag säger det
    igen....alla dina saker är så fina...och även dina bilder så vackra...
    Välkommen in till mej, där något väntar till dej...(ler)

    Kram Malin

    SvaraRadera