lördag 7 januari 2012

Louise Bugnet i Rosverkstans trädgård


Denna fantstiska och tåliga ros med de vackraste vita blommor har
 innan de slår ut helt röda knoppar!
Köpte min första tidigt en vår och då knopparna kom
 trodde jag att jag fått med mig fel ros hem...

                     Louise Bugnet i Rosverkstans trädgård 2011


                                       Jag var faktiskt påväg till Björsbo trädgård som är min
lokala handelsträdgård och skulle lämna tillbaka rosen med de röda knopparna.
Som tur var blev det aldrig av...
Louise Bugnet växte ganska snabbtoch blev fort hög med ett upprätt växtssätt. 
På två säsonger  hade den nått en höjd av ca 1,5 m.

Den tillhör gruppen Rugosarosor och blommar från  juni till långt in på hösten.
 Rosenhar en medelstark doft och det sägs att den ska klara sig ända upp till zon 7.


                                    Ha en skön lördagkväll!
Kram



4 kommentarer:

  1. Ja, jag gillar den också väldigt mycket. Den är en av få Rosorna som finns i min trädgård.

    Önskar dig en fortsatt Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker ros och tålig...den måste jag hålla utkik efter.
    Tack för tipset...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Såå vacker! Tur du inte hann lämna tillbaka den. Tack för tipset, zon 7 är bra :-)

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera