tisdag 20 december 2011

Nu har vi jul...


...i vårt hus. Jag tycker om att göra fint till jul men är inte den som tror att julstämningen kommer ju mer pynt man har eller hur mycket julgodis man hinner göra. Lugn och ro är för mig bästa receptet. Inte alltid så lätt att åstadkomma dock....men jag lyckas ibland.



 Jag tror heller inte att man ska ha så höga krav kring hur julen ska kännas och vara. 
Vad är egentligen julstämning?



Jag försöker ta  julen lite som det kommer och känna efter vad som är viktigt för mig.

 Vita amarylissar och hyacinter kan jag dock inte vara utan.


Min önskelista: Mycket snö, en god paté och ostar på julbordet och att vi får vara friska!

Hoppas ni får en god jul!
Kram Anna

10 kommentarer:

  1. Sååå härliga bilder!! Finfin inspiration!!! Jättefin amaryllis!! Och så suuuperfina ljushållare, gah...

    Önskar dig en fin jul också!!

    Stööörsta kraaaamen aka

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du har gjort det riktigt fint! Mycket julstämning i dina bilder:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  3. Ser väldigt julmysigt ut! Här ligger juldukarna på plats och minigranar är intagna. Amaryllisar, hyacinter och julrosor (alla vita), och röd julstjärna finns på borden. Brukar annars vara mera röda blommor, men i år blev det vita. ;-)

    Önskar dig en God Jul!
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Jag önskar dej precis den julen!

    Julekram från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Så fina dina ljuslyktor är..me♥
    Hoppas att ni får en härlig jul..
    kram från Gabriella i Norberg

    SvaraRadera
  6. Härliga stämningsfulla bilder..
    Hålle med om att julstämningen kommer med lugnet.. I en stressad situation är det svårt att få någon som helst stämning till vad det än gäller..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Ha en alldeles underbart lugn och mysig jul! Trodde först att den första bilden var från hemma hos mig ;), hajjade till ordentligt! Kram Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Vad klok du är! Här hos oss är det jag som har dragit på mig en dunderförkylning såhär dagarna innan jul. Meeen inget som inte lite ipren och varmt te kan avhjälpa. ;)

    Vilka fantastiska bilder du tar med din nya kamera! Vad är det för modell och objektiv du har? Grymt fin kvalité på bilderna! :) Goood Jul och Gott Nytt År önskar jag dig och din fina familj!

    Varm kram/ Anna

    SvaraRadera
  9. Perfekt önskelista. Hoppas den går i uppfyllelse.
    God Jul

    SvaraRadera