lördag 10 december 2011

Ett lejon i vardagsrummet...


...och prinsesskronor precis överallt!


Jag tycker det är roligt att hitta användningsområden inomhus för mina trädgårdsprydnader så så nu ståtar mitt trädgårdslejon så fint på skänken. Mina prinsesskronor finns precis överallt, som ljuskronor, blomkrukor och med marschaller i på trappen.... De här har jag på ett fat i vardagsrummet tillsammans med guldhjärtan och en vas i pressglas.


Här hemma är vi sjuka mest hela tiden. Både maken och dottern äter penicillin för andra gången mot halsfluss och lillkillen ha precis piggat på sig efter sin behandling. Jag är det enda som klarat mig från streptokockerna men man kan tydligen vara bärare av denna bacill fast man inte har några symptom, så jag har testat mig tre gånger de senaste tre veckorna
utifall att....( Man vill ju inte vara roten till det onda.)
Ha en skön adventssöndag!
Ps. Hoppas ni slipper streptokocker. Ds.
Kram Anna

3 kommentarer:

  1. Hihi ja det går väl an med ett så pass snällt och fogligt lejon i vardagsrummet;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, ha en härlig 3:e advent:)

    SvaraRadera
  3. Ett svenskt lejon går mycket bra att ha i möblerade rum dom är så väldresserade....=)

    Hoppas att ni nu kryar på er!!!

    Ha en skön söndag!

    Kram Ninni

    SvaraRadera