måndag 21 november 2011

Spaljé med hjärta och rosett vid min veranda.

I somras fick vi äntligen klart vår upphöjda rabatt omgiven av en vitputsd mur! Det tog ett år längre än vi hade trott...men det är liksom alltid saker som kommer i vägen.


Rabatten var så här i efterhand i alla fall väl värd att vänta på och i somras blommade här rabattrosor, klätterrosor och buskrosor tillsammans med lavendel, stäppsalvia, rosenskära och fingerborgsblomma. Vit höstvädd blommar här på sensommaren och en bit in på hösten.


Rosenskäran var fin till en början men senare på sommaren tog den över allt. Jag ryckte därför upp den.... och nästa år blir det ingen rosenskära. Jag har satt vit fingerborgsblomma här som blommar för första gången nästa år. Det ser jag fram emot!



Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Hej Anna....åh så längesedan jag var här inne...måste tappat bort dej ur min favoritlista, något hämde där för ett tag sedan...men nu är du tillbaks där... Gud vad duktig du är, så kreativ, och så snygga saker.... Vi ses snart igen...Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Så fint det såg ut hos dig Anna! Blir och längta till blommande rabatter...men först advent och jul ja jag vet:) Gillar den tiden också!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Så fint ni hade det i trädgården när alla rosor blommade.. Och så snyggt med det rostiga..

    ha en fin dag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Vilken snygg spalje:)
    Mvh Malena

    SvaraRadera