onsdag 30 november 2011

Rabatter med formen av ett Hjärta...


Är något jag i våras kom på är riktigt fint. Egentligen var det min kära kusin som kläckte idén när vi skulle vara med på trädgårdsmässa. Tack Marielle! Det resulterade bland annat i detta hjärta med strandtrift som växer i en torr rabatt i en söderslänt. Här växer också salvia, grekvädd, lavendel och tåligare rosor som två mandarinrosor.

En hjärtformad rabatt med lavendel på trädgårdsmässa 2011

 Nästa vår är min plan att göra en större hjärtformad rabatt i grusplanen utanför vår ytterdörr. En hjärtligt välkomnande rabatt till alla som kommer hem till mig. I rabatten får blomstöd Hjärta en given plats;)

Strandtrift och runda stenar i rabatten 2011


Rabatten med rostorn fick också en hjärtlig form på trädgårdsmässan! Vita morsdagsrosor tillsammans med lavendel och salvia gav ett romantiskt intryck.

Ha en bra fortsättning på veckan!
Kram Anna


PS. Fri frakt av marschallhållare Rosett tom 3 dec för alla som gillar Rosverkstan på facebook. Maila då din beställning till anna@rosverkstan.se Ds.

3 kommentarer:

  1. Åh vad glad jag blir att få se en av mina funderingar "live"! Har planer på att anlägga en hjärtrabatt utanför mitt Lyckans lilla hus ;). Jag tror att jag får ta mig en utflykt till Fagersta i vår, det är en perfekt dagstripp! //Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Tack för idén om den hjärtformade rabatten! Jag tror jag "lånar" den av dej! Man kan likväl ha rosettstöd i en hjärtrabatt också, mitt kära står och inväntar våren nu!!

    Ha det gott.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Åh så mycket fint du gör!
    Jag vill gärna vara med i din tävling, har blivit följare och länkat till min blogg!
    Lämnar även kommentar här så jag önskar 3 lotter!
    Hittade hit via en annan blogg jag brukar kika på lite!
    Ha en underbar dag!
    KRAM Camilla

    SvaraRadera