söndag 9 oktober 2011

Den första frostnatten i Rosverkstans trädgård...

 ...har nu varit här. Igår kväll fick mina olivträd och lagern ett värmande täcke över sig och snart så flyttar de in. Förra året hann jag ta så vackra frostbilder på mina rosor och växtstöden en tidig morgon. Idag tog jag sovmorgon och missade den frostbitna grönskan.
Blomstöd Hjärta också biten av frosten. Tanken med mina växtstöd är att de ska fungera som vackra blickfång under hela året. Inte minst under gråtunga oktoberdagar!

Leonardo da Vinci. Kan den bli vackrare än så här?

Rostorn Törnrosa med frostig patina.

Önskar er alla en bra vecka!
Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Så vackra frostrosor! Här har det också varit riktig frost nu. Allt som ska vinterförvaras har burits in. Men Rosett får stå ute året om och glädja oss:)

    Ha en skön höstvecka!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Så vacker naturen gör det för oss....sagolikt. Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra frostbilder, här har dock inte frosten kommit ännu utan vi njuter av sol och en hel del plusgrader!
    Mvh Malena

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra frostbitna rosor. Fint med ditt Hjärta som ett utropstecken bland i den vissnande oktoberrabatten!

    Ha en bra helg!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera