fredag 15 juli 2011

Vinnaren av ett blomstöd Hjärta från Rosverkstan är...

...Agneta och ägarinnan av bloggen Snäckskalsdalen!
MÅNGA GRATTISKRAMAR TILL DIG!/ANNA
Och tack alla ni andra rara som var med i min utlottning!


Det har blommat och blommar mycket i rosa i trädgården i år. Lite väl mycket enligt min smak men det blir inte alltid som man tänkt sig...


Den här vildrosen är gigantisk och blommar bara en gång men den är så vacker i sin enkelhet tycker jag.

Nävor har jag gått om och är fina att kombinera ihop med rosor. När de blommat över klipper jag ner dem och så blommar de igen efter några veckor. Den här sorten har vacker färg på sina blommor, någon som vet vad den heter?


Rosenskära Cossimo collarette trodde jag inte skulle bli så här rosa men det blev den. Jag frösådde denna sommarblomma  och fick massor av plantor som jag använder och fyller ut mina perennrabatter med.

En vacker rosa fingerborgsblomma i min rosrabatt! Bakom har jag planterat rosen Constance Spry som jag hoppas ska blomma vackert och dofta underbart nästa sommar.

Ha en fortsatt skön sommar!
Kram Anna

13 kommentarer:

  1. Stort grattis till Agneta, lyckliga hon som vann det fina blomstödet!! Tack för en fin utlottning! Vackra blombilder, rosenskärans färg är så läcker, jag gillar rosa:)
    Ha en skön och fin helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  2. Grattis till Anna! Så kul att hon vann ditt fina rosstöd!
    Vilka vackra blommor du visar! Visst är det väl en ovanligt blomrik sommar?!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Det är inte sant - jag har VUNNIT! Gissa om jag blev glad! Va roligt!
    Jag mailar dig min adress!
    Ååååå så roligt!

    SvaraRadera
  4. Oj, så vackert du har det runt dig! Och så kul att Agneta vann det fina rosstödet, grattis till henne:)

    Trevlig sommarhelg, skönt fastän det regnar kan man ha!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Ja, det är en härligt blommig sommar! :) Stort grattis till Agneta. Vet att hon kommer att uppskatta dem mycket!!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Grattis till den lyckliga vinnaren!
    Väldigt fint pris, lite avis är jag allt:-)
    Vackra bilder på blommorna!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinnaren, hoppas på bättre lycka nästa gång. Visst är det kul med utlottningar, är du sugen kika in hos mig! Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Grattis Agneta. Fina bilder du bjuder på Anna. Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. GRATTIS till AGNETA, skulle de ju vara förstås! Ibland har man inte huvudet med sej!:)
    Ha en härlig fredagskväll!
    Lisa

    SvaraRadera
  10. GRATTIS du lyckliga vinnare och TACK gulliga Anna för en fin utlottning!

    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  11. Stort grattis till Agneta som vann ditt fina blomstöd! Jag får hoppas på bättre tur en annan gång...

    Jag har en likadan näva, som jag tror heter Blodnäva.

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  12. Grattis till Agneta!
    Rosa blommor är ju så fina! :)
    Planerar att skaffa flera.
    Mari

    SvaraRadera
  13. Här kommer en hälsning från en bloggvän som lyckats med det osannolika. Jag har lyckats med det som inte borde gå, nämligen raderat min blogg!! Jag skulle ju bara radera ett oönskat g-mailkonto... jag tror ju alltid att jag KAN KLARA ALLT SJÄLV!! Denna gång gick det inte... bloggen försvann och går inte att få tillbaka. Vore jag inte gråhårig redan hade jag blivit det nu. Suck!

    Har nu öppnat en ny blogg, Vårt röda hus, http://vartrodahus.blogspot.com

    Hoppas du hittar till mig igen!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera