måndag 27 juni 2011

Rostorn Prins i väntan på rossällskap !

 Nu är det stora knoppar på rosen Amie Renaissance så snart är väntan över för mitt rostorn ! Jag har valt att inte plantera en klätterros vid mitt minsta rostorn som är 180 cm högt då det snart skulle bli överväxt. Rostornets form framhävs på så vis också bättre. 
                 
Formen på prinsen är designskyddad och den tillverkas på ett lokalt snickeri i Norberg av duktiga finsnickare. Kronan är tillverkad av plåtslagarn i Fagersta.

                 
Närbild på Amie Renaissance 2010.

 Rostornet är 180 cm högt och har extra lång stolpe nedtill. Detta för att man ska kunna ha den i en hög urna eller kruka. Ibland tröttnar jag på att ha min prins i rabatten och sätter den tillsammans med en enkel murgröna i min djupa gjutjärnsurna. När jag har den i rabatten så placerar jag den i ett stolpspjut. Finns på alla bygghandlare och är bara att banka ned med en hammare.


Tur att Prinsen i sin väntan på sin rosvän har en Riddare och Prinsessa vid sin sida. För fler bilder på Rosverkstans rostorn besök webbutiken www.rosverkstan.se
Just nu SOMMARERBJUDANDE på rostornen i trä!
Hoppas ni hade en bra midsommar och tack för era snälla kommentarer!
Anna

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild på Amie!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Amie är underbart vacker på din bild!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Hej Anna! Idag visar jag ditt fina blomstöd i min blogg, det jag vann i utlottning hos dig! Kika gärna in hos mig om du vill! Du har så fina ting till trädgården, sååå fin inspiration, gah...

    Stooooooooooooor kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilka fina grejer du gör och vilken inspiration du skänker! Härligt! Ha en härlig kväll! Emelie

    SvaraRadera