söndag 15 maj 2011

Jo, kungen...

tänk att för du bestämde dig för att åka till Wij trädgårdar samma datum som de skulle ställa ut på Dalarnas trädgårdsmässa.

 De fick lov att tacka nej och plötsligt  blev det  en stor visningsmonter över... och Rosverkstan kommer istället. Fast det hade ju varit ännu roligare om Wij också varit där förstås!


Nu är det inte läge att ligga på latsidan. Jag har tillverkat växtstöd de senaste veckorna så händerna är alldeles såriga. Nu ska de rostas och det gör jag genom att spruta saltvatten på dem så påskyndas rostningsprocessen. Kanske skulle vila lite ändå? Det ser ju ganska skönt ut att slå sig ner i korgdivanen med en kopp te som jag fick göra när Västerås tidning var här.

Foto: Västerås tidning

Det är så fint i trädgården nu med alla tulpaner som blommar. Den här är min favorit för tillfället. Hoppas vi ses på Dalarnas trädgårdsmässa i helgen !

Ha en skön vecka!
Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Vad säger man, gratulerar till montern, det blir väl bra! Kul. Jag tror du klarar dig utan Wij, så att säga.
    Så många fina stöd du gjort!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  2. vilken fin bild på dej från tidningen,jättebra,
    Åh vad du är flitig med ditt tillverkande...jag skulle gjutit rabarbeblad men det bara regnar och regnar...ja ja det kommer väl en dag till det med :)
    kram Malin

    SvaraRadera