måndag 18 april 2011

Rostorn Prinsessa !

Imorgon skickar jag iväg två Engelskt röda prinsessor. En ska till Flora Linnea i Helsingborg och den andra till
Åkersberga växtförsäljning utanför Stockholm. 

 Vårt allra populäraste rostorn har visat sig vara vår Prinsessa! Om man ser till färg så är den Engelskt röda den som de flesta väljer. Vilken färg gillar ni mest?


Prinsessan i engelskt röd är också min personliga favorit. Jättefint blir det ihop med den ljusrosa klätterrosen New dawn....och snart så kommer en prinsessa i en grön färg finnas till försäljning.


Rostorn Prinsessa är 2,4 m högt och har mer profilerade kilar än Riddaren och Prinsen. Dimensionerna är nättare än Riddaren och stolpen i mitten mäter 45x45mm.  På toppen sitter en Prinsesskrona i rostig plåt. Tilllverkad på plåtslageriet i Fagersta.

Idag har jag besökt Nidsnickeri AB med min hostiga lille son som tvingades vara med mamma i Rosverkstan idag istället för på dagis.  Olof som är finsnickare är i full gång med att tillverka Prinsessor och de flesta kommer vi att måla i engelskt röd. 
Besök gärna hemsidan och läs mer om våra rostorn:  www.rosverkstan.se


PS.Ni glömmer väl inte bort utlottningen av blomstöd Rosett!
 Pågår tom påskafton. DS

Tack alla läsare av min blogg, så roligt att så många hittat hit!
Kram Anna

10 kommentarer:

  1. De ser väldigt fina alla tre färgerna! Fast just nu har jag mycket engelst rött på snickerierna i trädgården. Vi bor i ett gråblått hus. Få se vad det nya huset kommer att få för färg. Är ute och spanar lite;)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ja du gör sååå mycket fina dekorationer till trädgården. Har kikat i din trädgård några gånger när jag gått förbi. Tror jag måste beställa något snart. Ska kika på vad du har. Så kul när det är made by hand tycker jag. Min personliga favorit är det röda rostornet. Om inte annat så håller jag tummarna att jag vinner på din utlottning ;)
    Ha en fortsatt fin kväll! Mvh Anna

    SvaraRadera
  3. Jag tycker alla färgerna är vackra beroende i vilken miljö de placeras. Du har sån fingertoppskänsla och är så kreativ Anna! All framtida lycka till dig.

    I morgon ska jag skänka ett Rosettstöd till en födelsedagsdotter igen!

    Kram och Glad Påsk!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Hej
    Åhh dom är fina alla ,men jag skulle nog valt den vita den lyser ju upp lite också hi hi
    Ha de gott. Jag håller tummarna hårt nu hi hi
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  5. Vill önska dig en GLAD PÅSK kramar från Maria

    SvaraRadera
  6. Förstår att de är populära, de är så snygga!!
    Ha en skön kväll!
    Ullis

    SvaraRadera
  7. Guud, så snygga! Tre röda till mina vita rosor och tre svarta till mina röda rosor, åhh jag kan se det framför mig :D
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  8. De är jättefina i alla tre färgerna. I min trädgård skulle jag välja grå eller svart. Troligtvis grå och en vit ros till den!
    Glad Påsk!
    http://annalenasays.blogg.se/

    SvaraRadera
  9. Rostornen är så vackra! De står högt upp på önskelistan! Nu håller jag dessutom tummarna stenhårt inför dragningen i tävlingen, för ett blomstöd önskar jag mig också... :-)

    Glad Påsk!
    Elisabet

    SvaraRadera
  10. Den röda är riktigt fin, men jag kan tänka att den ljusgrå är vacker ihop med grönska och rosa rosor. Ett sånt här rostorn kommer att stå högt på min önskelista när jag väl blir med trädgård någon gång.. :) Glad påsk i rosverkstan!

    /marita

    SvaraRadera