söndag 3 april 2011

Jag krattade bland snödrivor....

               
Det skulle ju bli så fint väder i helgen trodde jag med sol och värme. Värmen kom visserligen men solen lyste med sin frånvaro och jag låtsades som att snödrivorna inte fanns och började mitt vårröj i trädgården.


 Kanske något tidigt att kratta och dyblöta löv är tidskrävande så jag beslutade mig för att plantera vår i kruka istället.


Men imorgon säger maken då blir det både sol och värme. Fast då är det ju måndag och jobb som väntar så jag hoppas på en helg i trädgården om en vecka igen. Det blir trädgårdsgöra  med eller utan sol för nu är jag igång och då kan inget stoppa mig!

PS. Det blir väldigt geggigt på marken när man tar bort dyblöta fjolårslöv och regnet sedan kommer. Se upp för barn som lätt ramlar i geggan och tar med sig det in. Mina gjorde det och hallen blev inte så vidare ren. DS

Ha en bra vecka!
Kram
Anna

12 kommentarer:

  1. Ja snacka om besvikelse över vädret i helgen! Vi har haft dimma och regn! :C Riktigt besviken eftersom dom lovade sol...
    Men kul att du trotsade vädret och vårpysslade ändå. :)
    Fint med penseer.
    Mari

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ju också ha vår! Visst är det skönt att plantera och känna jorden igen! Dock helst inte med fötterna på köksgolvet.... Det kan man göra hos oss tämligen ofta...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag ler lite, har planterat penséer i helgen i liknande korg:) Bilder kommer...
    Visst saknade man solen i helgen, blev så besviken när det regnade idag!
    Tur att barnen är lediga imorrn, så vi kan hjälpas åt i trädgården!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilka fina färger du har på dina underbara penséer! Har inte hunnit köpa några ännu men jag vill verkligen göra lite vår på trappen:)

    Då ska du se vad fint det blir när man har två hundar som springer runt i leran (som egentligen ska vara vår gräsmatta)!!:)

    Ha det gott
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  5. Härliga vårkrukor, och visst blev man besviken på den lovande "tyskvärmen" som skulle komma. Idag skulle det ju bli sol med men enligt nyheterna nu så blir det troligtvis inte så. Men vi får hålla tummarna att den lovande värmen till påsk kommer hålla;)

    Önskar dig en skön start på veckan

    SvaraRadera
  6. Ja, nu är jag också sugen på vår och trädgårdsarbete...
    Idag är jag ledig och ska fixa inne och ute och leta vårtecken!

    Ha en bra dag! Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Visst längtar man efter solen som kan torka upp lite. Tur det finns annat att pyssla med då... som vår planteringar:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Hej hopp i snödrivorna...ja det är bara så svårt att låta bli, framför allt när vi här nere i Skåne bara öser vårkänslor över er... :)
    Din zinkbalja med vatten var jättefin, hade en liknande lite mindre, men tyvärr frusit sönder i botten, får se om det finns något hopp för den....
    Kram och ha en skön måndag...
    Malin

    SvaraRadera
  9. Hej Anna!
    Det är samma med hunden... han tar med sig in ALLT nu... inte så roligt.
    Men det hör tiden till, och det är tecken på att våren är på äg ordentligt:-)

    Kramkram Hillevi
    PS Vad roligt att du är med i lottninge, och stort tack för fina länkningen!

    SvaraRadera
  10. Visst är det härligt när våren gör sin ankomst.
    Här har den fått riktigt fäste men snön ligger kvar än så jag får nog vänta ett par veckor till innan jag kan kratta.

    Ha en riktigt fin helg för det är ju Fredag imorgon och det har utlovats sol här hos oss.

    Vårkram/Gunilla

    SvaraRadera
  11. Du har fått en Blogaward av mig för din sida har så fina saker som jag vill ha. ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  12. Vad vårlikt och fint du har gjort det med penséerna.
    Lycka till i min utlottning:)

    SvaraRadera