fredag 1 april 2011

Fågelbad är fint att ha..

.. och fåglarna blir så glada när dom får bada på sommaren. Jag har ett nedanför verandan.  Jag brukar sitta  där i skuggan och lyssna varma sommardagar på hur fåglarna svalkar sig! Jag har fyra stycken i min trädgård och idag får ni se bilder på två.



Nu läste jag i en trädgårdstidning att fåglarna kan ha svårt att hitta vatten på våren och att det är bra att ta fram ett fågelbad redan nu. Jag ska göra det men jag tror jag väntar till snön har smält i alla fall.


Ha en skön fredag!
TACK för alla fina kommentarer. Jag blir så glad!
Jag hinner inte riktigt med att besöka er alla men det är så roligt att ni hittat hit!
Kram

10 kommentarer:

  1. Åh, vilka fina fågelbad!
    Jag gillar stenar och skulle kunna tänka mig att göra något liknande.
    Tack för inspirationen!

    Ha en skön helg!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Så underbart med fågelbad. Det gillar jag. Önskar dig en trevlig helg. Kramar från Maria

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja, med en längre sjukskrivning kan jag slappna av och inte stressa med att jag måste tillbaka till jobbet. Den stressen har jag levt med ett bra tag nu.
    Håller med dig; fågelbad måste man självklart ha! Jag har också flera stycken och det är så mysigt att titta på när fåglarna njuter av sitt bad:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  4. To fine fuglebad, på hver sin måte. I morgen er det fridag og tid for litt puslerier i hagen. Tror nok jeg må lage et fuglebad.. Takk for inspirasjonen!

    SvaraRadera
  5. Jättevackra fågelbad;)

    Önskar dig en ljuvlig helg

    SvaraRadera
  6. Så fint... Titta in hos mig och se alla vårtecken som kommit i veckan samt några bilden på vår lilla valp som är 1 månad i dag. Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  7. Hej,
    Visst är det rogivande med småfåglar i trädgården, att höra deras plaskande i bakgrunden. Vatten överhuvudtaget är ett mysigt och vackert inslag i trädgården.
    //Carina

    SvaraRadera
  8. Härligt med vatten i alla former. Blir att plocka fram fågelbaden så fort man bara kan, allt för att hjälpa dom små liven.

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Så fint, jag har oxå ett par stycken fågelbafd i trädgården. Dom har blivit fyllda med vatten idag, för det har regnat här på eftermiddagen.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  10. Härliga fågelbad! Mitt är omåttligt populärt bland några koltrastar just nu.
    Kram

    SvaraRadera