söndag 20 mars 2011

Pressnytt från Rosverkstan och Cosimo Collarette!



Igår när jag var in och läste Annelies fina  blogg Zinkhjärtat fann jag denna bild! Åh, vad roligt att Rostorn i Rost visas i Allt om trädgård nr 5. Gulligt av dig Annelie att skriva om mig! Jag hade ingen aning om det så jag blev minst sagt glad! 
Ni som är ännu mer tävlingssugna och inte vann i min förra utlottning har chans att vinna Blomstöd Hjärta i Trädgård och Blommor nr 1! Tre blomstöd lottas ut !

Nu har jag gjort det igen... ett misstag alltså när det gäller odlandet, men eftersom min trädgårdsfilosofi är lära av sina misstag så är det väl bara att hoppas på god tur eller bättre lycka nästa gång. Jag har ännu en gång sått och lyckats få långa rangliga plantor. Förra året hade jag plantorna i ett mindre soligt läge och drog därför slutsatsen att detta var orskaken. I år sådde jag och ställde i söderläge och allt såg bra ut till en början men sen...rangliga plantor.

Nu har jag dragit slutsatsen att det är för varmt i detta fönster och efter att ha läst om sådder i nya numret av Allers trädgård förstår jag nu att när plantorna kommit upp så ska de ha det ljust men inte lika varmt. Det tog lite tid för mig att fatta men nu vet jag och jag planerar redan för att sätta upp hyllor i källarfönstret. Där är det riktigt ljust och desto svalare!

 
 Jag hoppas på lite tur nu och om mina  Rosenskära Cossimo Collarette blir i närheten så fina som dessa så kommer jag att hoppa högt!
                  
 Så här står det om Rosenskäran hos Fröer.nu: Förtjusande, halvdubbla blommor, romantiskt vita med ljusrosa kantbård runt varje kronblad.  Tidigblommande med lägre växtsätt. Utsökt för rabatter, kanter och som centrumväxt i lådor.

Ha en bra ny vecka med mycket vårsol!
Kram Anna

                               

5 kommentarer:

  1. Sååå söt! Det kommer säkert att gå jättebra med plantorna - lite rangel dör de inte av! (Om du vill bli av med höjden kan du plantera om dem, och då fylla på med jord ända upp till hjärtbladen. Då kommer det nya rötter på stammen. (Tror att även rosenskära har rotanlag upp till hjärtbladen.) Superkul med Allt om trädgårdsbilden!

    Kramelikram!

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du uppmärksammas i pressen, men det är du värd. Blomstöden är underbara. Mina svarta rostorn och rostiga växtstöd har verkligen lyst upp trädgården den här vintern. Jag har precis tagit upp mina pelargoner som jag försökt övervintra, några har gått hädan men jag hoppas det flesta tar sig. Att så frön har jag inte ens tänkt på men det kanske inte är för sent än? Ha det gott! Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Härligt med små plantor!!

    Roligt att fler hittar dina fina växtstöd, de är underbara!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Dina blomstöd står högt upp på önskelistan! Hoppas du har haft en bra vårdagsjämning! Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du lyckas bättre med odlingen i källaren:)
    Ha det gott
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera