onsdag 23 februari 2011

Låt mig presentera Spaljé med Hjärta och Rosett!



Det var en kund som kontaktade mig och ville ha ett växtstöd till sin klematis i somras. Hon undrade om jag kunde göra ett extra högt blomstöd hjärta upp mot 2,4 m. Det skulle ha blivit ett väldigt, väldigt rangligt växtstöd...




Jag kom på att jag kunde prova att sätta ihop två väldigt långa blomstöd till en 2,4 m hög spaljé istället. Det blev bättre och kunden blev nöjd!

Ännu bättre propotioner blev det när jag kortade av spaljén och gjorde den 160 och 180 cm hög.
 Här står den 160 cm höga spaljén och riktigt lyser i kvällssolen sommaren 2010 hemma i min trädgård!
Ha en fortsatt skön kväll!/ Kram Anna

8 kommentarer:

  1. Hej Vännen!

    Det där är verkligen supersnyggt! Skulle vara riktigt läckert ihop med det mesta som klättrar - eller kanske inte med busiga ungar.... Men annars så!
    Tycker att det är på tiden att också du får denna award - så varsågod! (Finns på min blogg.)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jätte fin! Skulle passsa med vilken klätterväxt som hellst eller bara som prydnad i sig:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Verkligen jättevackert! Vilken kreativitet som väcktes här! Nej, en så lång pinne fungerar ju inte utan stöd...!:) Åh, så duktig du är!!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Men vilka fiiina saker du gör Anna! Åh, blir alldeles till mig... Lite extra kul känns det allt att du också bor i Västmanland. ;0)

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  5. Så fint! Tänk att något rostig kan vara så vackert!

    SvaraRadera
  6. Jaha, ännu ett stöd att önska sig! Jättefint och verkligen outstanding! Du är så duktig... lycka till med försäljningen nu!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Vilket fantastiskt fin blomstöd,
    ett riktigt smycke i trädgården med eller utan blommor.


    Ha en riktigt fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera