onsdag 2 februari 2011

Det känns bra i hjärtat att samarbeta med lokala hantverkare!

Idag har jag varit hos plåtslagarn och hämtat blomstöd som jag ska  packa och skicka i väg till Åsby trädgård i morgon! BlomAnna kallar dom mig på plåtslageriet fick jag veta idag.... så jag avslöjade att jag och barnen kallar plåtslagarn för PlåtRoger. Där fick han.


Blomstöd Hjärta ihopsvetsat av Roger. Sommaren 2010

 Jag bestämde mig tidigt för att anlita lokala hantverkare för tillverkningen av mina växtstöd och det är något jag inte ångrar! Roger som är plåtslagare svetsar mina växtstöd i armeringsstål, plåt och järn. Han håller till i samma kvarter som jag och driver Perlefelts Plåtslageri AB. I Norberg som är grannkommunen till Fagersta där jag själv håller till sker tillverkningen av rostornen och spaljéerna i trä. Jimmy och hans kompanjoner driver Nid snickeri AB och håller just nu på att fylla lagret med rostorn inför våren och sommaren!
Dessutom köper vi allt virke köper vi från den lokala bygghandeln Hedins i Fagersta.


Ljusgrå Prinsessa tillverkad av Nid snickeri sommaren 2010.

Tack för tipsen om tidig sådd och de fina orden om mina växtstöd i förra inlägget!
Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Lokalt ska det vara! Det blir liksom trevligare då på något sätt..... Och så gynnar det ju bygden och det är ju superviktigt! Tur för Roger att han inte heter Nicklas i alla fall.... BlomAnna var ju jättefint - värre epitet kan man ju tänka sig....

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Håller med Stina! Klart det ska vara lokalt! :) Den egna landsbygden är viktig att stödja. BlomAnna låter väl som ett toppensmeknamn. :)
    Längtar tills vi har gjort i ordning rosenrabatten - då ska jag handla ett sånt där vackert, romantiskt, vitt rostorn. :)
    Kramar i massor!

    SvaraRadera