söndag 30 januari 2011

Drömmar i färg och blomstöd på Åsby trädgård!

12 februari - 13 mars bjuder Åsby trädgård in till Orkidéfest!   
Orkidéfesten har fått namnet Drömmar i färg. Ett passande namn då blommorna från förra året bjöd på en otrolig färgprakt av bilderna att döma från förra årets tillställning.
Samma datum som orkidéfesten invigs så finns också Rosverkstans blomstöd till försäljning på Åsby trädgård!


                                 Bilderna är hämtade från Åsby trädgårds hemsida
                                  www.asby.nu

Plåtslagarn får lite extra att göra den här veckan och jag är glad att jag hann tillverka delar till mina blomstöd i december för i slutet på veckan ska de vara på plats i Åsby. 
Ha en skön söndagkväll! ( Ser själv fram emot Solsidan klockan 20!)
Kram Anna

6 kommentarer:

  1. Ja, Solberga ligger ju här i Strängnäs så där har man varit ett antal gånger:) Ett annat ställe som jag gillar mycket är Växtriket i Eskilstuna.....

    Vad spännande - ska hålla tummarna för att det går bra för dig!

    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  2. Hej fina du! Va kul att dina växtstöd sprider sig! :) Ja, du.. ingen expert men när du kommer in i andra halvan av februari så ska det nog vara lugnt att börja. :)
    Massa kramar!

    SvaraRadera
  3. Orkideer är fantastiska! Jag har inget extra ljus, men ställer ut allt på glasverandan när frostrisken där är över (>3 grader +). Då får de det ganska kallt och så mycket ljus jag kan erbjuda - det brukar funka...

    Kram!

    SvaraRadera
  4. hej du goa anna!
    vad kul att du frälser sverige med dina ljuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuvliga rosstöd, jag är ju redan döpt, fniss!!!
    har du pratat med ulriksdal, kan kolla om du vill vem som köper dom inköpen där!?
    lantliv och trädgård i bromma tycker jag med att du ska kontakta, där har dom suuuuuuuupergo smak!
    du ska inte upp på nån trädgårdsmässa i vår?
    må bäst varmkram lotten

    SvaraRadera
  5. Lycka till med försäljningen som jag tror kommer att bli en succé! Likaså hos Wij Trädgårdar:)
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera