söndag 14 november 2010

Rosens dag och bilder från mitt medelhav...

..vill jag visa er denna kyliga novemberkväll. Firade  rosens dag hos Löta trädgårdcenter den 2 juli. Då var det över 30 grader varmt och personalen hade fullt sjå att hämta vatten till dom törstiga rosentusiasterna som guidades runt bland alla rosor. Inte midre än 750 olika sorter fanns att beskåda! Helt otroligt. Jag  blev kär i en Dortmund som är en busk/klätterros härdig till zon 4. Den intensiva färgen gjorde att den passade fint vår medelhavshörna bland, salvia, lavendel, oregano, timjan, grekvädd. / Anna

Visade mina rostorn och blomstöd på Rosens dag. En ros med namn Dortmund fick följa med mig hem och planterades i vår medelhavshörna.








1 kommentar:

  1. Förstår förälskelsen! Medelhafsdelen är supermysig och blomningen underbar!

    Kram!

    SvaraRadera