söndag 21 november 2010

Julkrans och papperspyssel!

Jag och 5-åriga dottern har ett gemensamt nöje.  Det är att pyssla. Vårt hem kommer att bli överbelamrat av hemmagjort julpyssel framåt jul. Får väl leva med att det inte blir några stilrena jularrangemang i år och troligtvis inte kommande jular framöver... I murgrönan hänger redan nu  en svart julfågel och i lagerträdet ett grönt anskrämligt glitter... Vad gör man ? Jo, jag ska  låta  henne pynta och försöka se det fina i vårt plottriga julhem ( eller så blundar jag när jag behöver....) Skaparlusten och kreativiteten ska få blomstra!
Livet är ju inte som i inredningstidningarna.

Ibland kommer vi dock på nåt pyssel som faller oss båda i smaken. Det gjorde vi häromdagen när vi tillverkade dessa julstrutar som man kan ha i julgranen och fylla med godis. Vi provade även att sätta en i julkransen gjord av idégran. Det blev fint! Det är bara att ta en vanlig dagstidning och göra en strut av. Tejpa ihop och klistra dit ett bokmärke. Häng upp i ett snöre och vips är det klart!

                            Ha en skön söndag!/ Anna 
 PS. Kolla in Rosverkstans blomstöd i granris på http://www.sommararetrunt.blogspot.com/ . Superduperfint!!!!



1 kommentar:

  1. Jättefint! Ska göra några sådana strutar också till julkalendern jag håller på med... (Hoppas att jag inte tagit mig vatten över huvudet...) Heja barnpysslet förresten! <det blir nog en del "oortodoxa" pyssel här med....

    Kram!

    SvaraRadera