söndag 28 november 2010

Först adventspynta och sedan....



...städar jag någon gång när lusten faller in. Vem har egentligen kommit på en sådan urbota dum idé att man ska städa innan man julpyntar. Antingen blir det så skräpigt av allt granris, mossa och annat så man måste städa en gång till efteråt eller så är det ju stor risk risk att när man väl städat så är man så trött att då orkar man inte pynta. Jag gör som min gamla farmor gjorde... pyntar och pyntar och städar bara ytterst lite.
Ha en bra första advent!
Kram Anna

 
PS. Jag avundas dom som tycker att både julpyssel och städning är kul. DS                                          

3 kommentarer:

  1. Åh vad fint du pyntat! Själv har jag inte skaffat hem så mycket julblommor än. Stod och velade över en julros på Lövparkens trädgård men avstod. Köper nog hem en närmare jul istället. Risken är annars stor att den dör. Tycker din farmor och du har en bra inställning, pynta, pynta och bara städa lite :)
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Håller med helt och hållet! Däremot blir det nog ett rejält städryck när allt ska bort igen....

    Kram!

    SvaraRadera
  3. *Fniss* Håller helt med! Jag städar gärna så lite som möjligt helt tiden.. ;)
    Kram!

    SvaraRadera