söndag 7 november 2010

En träspaljé eller en mamma?

En tur till huvudstaden och Rosendahls trädgård blev det en vacker höstdag för några veckor sedan. Fotona kommer därifrån.  Imorgon bär det av till Stockholm igen och den här gången får mamma följa med.


                              

Så här ser det ut i framsätet när spaljén är med, men imorgon är det upptaget i framsätet.


Ett problem uppstod så här dagen innan avfärd ... Var ska mamma sitta? På en liten vagn bakom bilen tyckte maken, det blir nämligen ganska fullt i bilen ( Volvo kombi) när jag åker runt med mina växtstöd. Ska träffa några tänkbara återförsäljare
Brukar packa i 2 m lång träspaljé, Rostorn prinsessa 2,4 m, Rostorn Törnrosa 1,8 m, Rostorn i Rost, Spaljé i armeringsstål och blomstöd Hjärta och Rosett .(Jag tänkte liksom inte på det när mamma frågade om hon fick följa med) Nu har jag provpackat och mamma eller spaljén i trä får stanna hemma. Det blev träspaljén... som stannar hemma alltså. / Anna

2 kommentarer:

  1. Man får snygga armmuskler av att sitta på taket och hålla i sig i takräcket har jag hört... Ha det så kul båda två!

    Kram,
    Stina

    SvaraRadera
  2. Ja, men då tror jag att jag lägger i spaljén ändå!Kram

    SvaraRadera