tisdag 28 september 2010

Du milde vilken Rosenskära! Ska det vara så här?



Inte är det väl meningen att Rosenskäran ska bli 2 meter hög och ha stjälkar längst ned som är 1,5 cm tjocka?  Jag frösådde i växthuset i juni och det växte så in i norden bra och jag fick så mycket plantor att jag satte ned dem överallt i rabatterna där de fick plats. Det kan ju bli vackert när samma växter återkommer på flera ställen. Det blev verkligen inte som jag hade tänkt mig. Min trädgård liknar snart en djungel av rosenskära..../Anna

4 kommentarer:

  1. Oj! Två meter! :) Jag tycker att mina är frodiga men de är definitivt inte två meter.. långt ifrån. Det kanske är ett bra Rosenskära-år i år ... ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, de är helt abnorma faktiskt. Har precis varit ute och ryckt upp några.Det blev inte så fint med dessa "jättar" som sticker upp lite här och var i rabatterna./Anna

    SvaraRadera
  3. Wow! Det är nog rekord - mina är också minst så tjocka men inte "mer" än 1,5 m höga. (Beror nog på vinden och torkan tror jag....) Om de blev för stora så prova en mindre sort nästa år om du vill ha dom igen... Eller gör en "bauta-rabatt" med rosenskära och solrosor som ubngarna kan ha gångar igenom...

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Eveгy weekend i used to paү a quick visit this site,
    as i wish foг enjoyment, as this thus wеbsite cpnations in fsct pleasant funny information too.


    my blog: small business marketing plan

    SvaraRadera